Education for What? - ein Angebot gefunden

Bester Preis: 16,61 (vom 30.06.2017)
Aus dem Archiv:
1
9780958825443 - Frodsham, J.D. (edited by): Education for What?
Frodsham, J.D. (edited by)

Education for What? (1990)

Lieferung erfolgt aus/von: Australien EN HC US FE

ISBN: 9780958825443 bzw. 0958825440, in Englisch, Academy Press, Australia, gebundenes Buch, gebraucht, Erstausgabe.

16,61 ($ 19,00)¹ + Versand: 32,35 ($ 37,00)¹ = 48,96 ($ 56,00)¹
unverbindlich
Von Händler/Antiquariat, Rare Aussie Books [56429521], Mitchell, Australia.
181 pages withe the papers presented at a conference held in November 1988 by the Professors World Peace Academy of Australia. "The Confusion over aims which has troubled Australian schools for the last two decades is part of the great intellectual and moral crisis of our time." "A new approach is needed in the bland, secular and corrosively `value free´ environment of our standardised universities. Liberal university education is concerned with truth, the truth which sheds light on the meaning, purpose and goals of human existence." These forthright and controversial statements exemplify the outspoken and iconoclastic approach characteristic of this collection of papers on Australian education. The U.S. National Committee on Excellence in Education has declared that: "If an unfriendly foreign power had attempted to impose on America the mediocre educational performance that exists today, we might well have viewed it as an act of war." The contributors to Education For What, all professional educators, assert that the same mediocrity prevails in Australian schools and tertiary institutions today. To read these essays is to be forcefully reminded of Thomas Jefferson's words: "If a Nation expects to be ignorant and free, it expects what will never be." PROFESSOR J. D. FRODSHAM has held the Foundation Chair of English and Comparative Literature at Murdoch University, Western Australia, since 1973. Educated at Cambridge, where he took quintuple First-Class Honours in the English Tripos and the Oriental Languages Tripos, he went on to receive his Ph.D. in classical Chinese Literature from the Australian National University, Canberra. Since then he has held posts in many universities, including Chairs in Tanzania and the United States. Name in the first page 12mo.
Schlüsselwörter: EDUCATION - SOCIAL ASPECTS AUSTRALIA CONGRESSES. | STANDARDS CONGRESSES
Daten vom 30.06.2017 16:31h
ISBN (andere Schreibweisen): 0-9588254-4-0, 978-0-9588254-4-3
Zuerst gefunden: 30.06.2017 16:31:42
Zuletzt gefunden: 14.08.2019 03:01:25
Kleinster Preis: 16,61 (vom 30.06.2017 16:31:42)
Höchster Preis: 16,61 (vom 30.06.2017 16:31:42)
Fundstellen insgesamt: 1

Momentan keine Suchergebnisse - vielleicht bald lieferbar

Ihre Suche nach ist bei mehr als 100 angebundenen Webshops momentan nicht lieferbar. Wir finden dieses Buch aber trotzdem innerhalb weniger Wochen.

Sie Suchen nach diesem Buch:
Education for What?Frodsham, J.D. (edited by): Education for What?
ISBN: 9780958825443

Speichern Sie diese Suche kostenlos in ab, dann werden Sie automatisch benachrichtigt, sobald dieses Buch verfügbar ist. Meistens finden wir dieses Buch innerhalb weniger Wochen und verständigen Sie dann per E-Mail. Sie können dann frei entscheiden, ob Sie das Buch kaufen wollen oder nicht.

Unsere Suchtipps für Ihre Suche:

Sie haben jetzt folgende Möglichkeiten:

  • Speichern Sie diese Seite in Ihren Lesezeichen oder Favoriten ab, dann können Sie jederzeit die Suche erneut ausführen.
  • Das Buch ist tatsächlich derzeit vergriffen bzw. nicht lieferbar. Es ist z.B. eine Rarität. Möglicherweise ist es aber in einiger Zeit lieferbar. Speichern Sie dazu diese Suche kostenlos ab oder lassen Sie sich kostenlos auf dieses Gerät benachrichten und Sie werden automatisch per E-Mail oder Nachricht informiert, sobald dieses Buch wieder lieferbar wird. Wir sind zuversichtlich, dass wir jedes Buch auf diese Weise innerhalb relativ kurzer Zeit finden. Probieren Sie es einfach aus!

Anmeldung mit Google:

ODER

Anmeldung mit Facebook:

Mit Facebook anmelden oder registrieren

Lade…